اندیشکده طنین انتظار

منتظران مصلح خود باید صالح باشند

گونه جديدى از حيات بشر با ظهور امام مهدی عج

گونه جديدى از حيات بشر

گونه جديدى از حيات بشر

گونه جديدى از حيات بشر با ظهور امام مهدی عج به وجود می آید. چه در شناخت انسان از دنیا و خویش و چه در علوم و هدف حیات و شیوه و ابزار زندگى

اندیشکده طنین انتظار به نقل از سایت موعود – گونه جديدى از حيات بشر به معناى واقعى کلمه،  توسط امام مهدى(علیه السلام)، به وجود مى آید، چه در شناخت انسان از دنیا و خویش و چه در علوم و هدف حیات و شیوه و ابزار زندگى . امام به دانش هاى زمان خود، ۲۵ برابر مى افزاید و علوم، پیشرفت چشمگیرى مى کند ; زندگى انسان دچار رشد و جهش بزرگى بر روى کره زمین و در تمامى قسمت ها مى شود .

الخرائج از امام صادق(علیه السلام) آورده است : دانش ۲۷ جزء است . تمام علوم رسولان دو جزء است، و مردم بجز آن دو جزء، چیزى نمى دانند ; اما وقتى قائم قیام کند، ۲۵ جزء دیگر را نیز مى آورد و رواج مى دهد . دو جزء پیشین را نیز ضمیمه مى کند و ۲۷ جزء را رواج مى دهد . مختصر البصائر مى گوید : ۲۷ حرف است

این حدیث، گرچه ناظر به علوم پیامبران و رسولان است، اما علاوه بر دانش معرفت خدا و رسالت و آخرت، درباره علوم طبیعى نیز هست که پیامبران اصول آن را به مردم آموخته‌اند و برخى درهاى آن را در برابر چشمان مردمان گشوده‌اند . ادریس(علیه السلام) به مردم خیاطى آموخت . نوح(علیه السلام) نجارى و کشتى سازى یاد داد، داوود و سلیمان(علیهما السلام) زره سازى را یاد دادند و …

مقصود از علم حدیث، علوم دینى و طبیعى است و معنایش آن است که نسبت علومى که اکنون در اختیار مردم است، با آنچه امام مى آموزد، دو به ۲۵ است . مى توان تصور کرد که وقتى اطلاعات و دانسته هاى دانش پزشکى و ارتباطات و فضا ۲۵ برابر شود، زندگى چگونه خواهد بود !

کمال الدین از امام صادق در خصوص گونه جديدى از حيات بشر با ظهور امام مهدی عج روایت کرده است : وقتى امور به دست صاحب الامر بیافتد، هرچه در زمین فرو رفته و ناپیداست، بالا مى آید و آشکار مى شود . هرچه بالا و ناپیداست، پایین مى آید و معلوم مى گردد و دنیا برایش مانند کف دست مى شود . اگر در کف دست یکى از شما مویى باشد، آن را نمى بیند !! اثبات الهداه ۳/۴۹۴ وبحار ۵۲/۳۲۸ .

صدوق روایت کرده است : ستونى از نور از زمین به طرف آسمان نصب مى شود که امام اعمال بندگان را در آن مى بیند . روایت شده است که زیر صخره اى از اهرام مصر، علومى پنهان است که پیش از امام(علیه السلام) احدى بدان دست نمى یابد . ( کمال الدین /۵۶۵ ) .

امام صادق(علیه السلام) فرمود : در زمان قائم(علیه السلام) مؤمنى که در شرق است، برادرش را که در غرب است مى بیند . و آن که در غرب است، برادرش را در شرق مى بیند

امام باقر(علیه السلام) فرمود : گویا یاران قائم را مى بینم که بر تمام شرق و غرب چیره مى شوند و همه چیزها تحت فرمان آنهاست، حتى درندگان زمین و پرندگان و تمام اشیا در پى رضایت آنان هستند . قطعه زمینى بر زمین دیگر فخر مى فروشد که امروز مردى از یاران قائم پا بر من نهاد ! کمال الدین ۲/۶۷۳، اثبات الهداه ۳/۴۹۴، بحار ۵۲/۳۲۷ .

امام باقر(علیه السلام) فرمود : وقتى قائم قیام کند، خدا قدرت شنوایى و بینایى شیعیانمان را زیاد مى کند، طورى که میان شان پیک و پست نخواهد بود . با هر کسى سخن گویند، مى شنود و او را مى بینند، در حالى که در جاى خود است ! کافى ۸/۲۴۱، خرائج ۲/۸۴۰، بحار ۵۲/۲۳۶ .

به نقل از دلائل الامامه : وقتى قائم قیام کند، افرادى را به مناطق مختلف زمین، مى فرستد … به آنان مى فرماید : دستور العملت در کف دستت است ; هر چه مى بینى، بدان عمل کن !

مقصود معجزه و کرامت، یا به کارگیرى ابزار پیشرفته است .

منبع مطلب گونه جديدى از حيات بشر