اندیشکده طنین انتظار

منتظران مصلح خود باید صالح باشند

حرکت از عصر IP به IT

حرکت از عصر IP به IT

حرکت از عصر IP به IT

حرکت از عصر IP به IT

اندیشکده طنین انتظار – حرکت از عصر IP به IT – رقابت پذیری و درآمد زایی در عصر جدید ( موسوم به عصر خدمات داده ) به شدت با عصر خدمات صوتی تغییر کرده است . این موضوع را می توان در هزینه ی ایجاد شبکه های جدید و درآمدزایی ها و ایجاد ترافیک به خوبی مشاهده کرد به طوری که در نمودار هزینه ی شبکه و درآمدزایی فاصله ی بین دو منحنی به مراتب بیشتر از عصر قدیمی است .

ارزش فقط برند اپل در آخرین برآورد اینتربرند در سال جاری میلادی ، 26 درصد بیشتر از سال قبل ، بدون دارایی های فیزیکی مانند زمین ، ساختمان ، تجهیزات ، ماشین آلات ، موجودی انبار ، دانش و نیروهای انسانی است .
📌فقط ۴۰۸ میلیارد دلار اسم اپل ارزش دارد و این یعنی چیزی در حدود تولید ناخالص کشور عزیزمان ایران !
🙏لطفا خوب به فهرست فوق دقت کنید :
۱۲ شرکت از ۲۵ شرکت نخست برندهای برتر و ارزشمند دنیا حالا از دنیای “فن آوری” و مشخصاً فن آوری اطلاعات است ❗

رقابت پذیری و درآمد زایی در عصر جدید ( موسوم به عصر خدمات داده ) به شدت با عصر خدمات صوتی تغییر کرده است . این موضوع را می توان در هزینه ی ایجاد شبکه های جدید و درآمدزایی ها و ایجاد ترافیک به خوبی مشاهده کرد به طوری که در نمودار هزینه ی شبکه و درآمدزایی فاصله ی بین دو منحنی به مراتب بیشتر از عصر قدیمی است .
در دنیای خدمات داده ، که عصر انتقال از IP به IT است مدل کسب و کارها بر پایه ی عملیات های کارا ، هوشمندانه ، ارتقای تجربه مشتری ( تجربه ی عالی مشتری ) و خلاقیت بنا نهاده شده است .

در حال حاضر بزرگترین ریسک اپراتورهای تلکام ، در مواجهه با موضوعات مهمی مانند جایگزینی کسب و کارها ، حذف شدن شبکه ها و تغییرات اکو سیستم به سمت خدمات به جای اتصال است ، به طوری که به عنوان مثال سهم شرکت های مخابراتی در بازار 328 میلیارد دلاری IOT در جهان در سال 2020 ، فقط 17 میلیارد دلار و سهم خدمات آی تی 262 میلیارد دلار بوده است ❗
بنابراین آنچه ارزش شرکت های تلکام را در بازار ، بالا و پایین خواهد کرد ، میزان مساحت مشترک بین تلکام و فناوری و به تبع آن برآورده کردن نیاز های انواع مشتریان است که باید به آن توجه جدی داشت .

این که مدیران ارشد و اجرایی شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور خاورمیانه چه مقدار به این موضوع اشراف داشته و چه آرایش سازمانی و ذهنی جدیدی را در پیش گرفته و یا خواهند گرفت ، موضوعی است بسیار پراهمیت و تعیین کننده ، در آینده ای نه چندان دور و بلکه هم اکنون که البته آثار کم توجهی به آن را ، به تماشا نشسته ایم !
به راستی برای قرار گرفتن در این میدان رقابتی و جبران عقب ماندگی ها چه راهکارهایی باید برنامه ریزی و عملیاتی گردد ؟؟!!
به این سوال ان شا الله در وقت مناسب پاسخ خواهیم داد 😊

👈 نکته ی آخر این که باید نیروی با استعداد ایرانی و امکانات را به منظور تولید ثروت و ارزش افزوده برای این کشور با عقلانیت کشف و به کار گرفت که جهان نفت رو به زوال است ❗
مخابرات منطقه ی اصفهان نیز خارج از این قاعده ی مهم نیست و با توجه به پتانسیل های بسیار زیاد نیروی انسانی و زیر ساخت های استراتژیک استانی و کشوری ، می تواند نقش به سزایی درتولید ثروت ، اشتغال زایی در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ایفا نماید .

📚 محمد عموزاده آرانی
کارشناس فناوری اطلاعات و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و کسب و کار

خبرآی‌سی‌تی